SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número68Literatura na Educação Infantil: modos de trabalho com textos e possibilidades do desenvolvimento da capacidade criativaReflexões sobre educação escolar quilombola índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Leitura: Teoria e Prática

versión impresa ISSN 0102-387Xversión On-line ISSN 2317-0972

Resumen

VALLE-NETO, Júlio de Souza. Literary Criticism in schools: paths and detours. LTP [online]. 2016, vol.34, n.68, pp.65-78. ISSN 2317-0972.  https://doi.org/10.5965/0102-387Xv34n682016078.

This article addresses the role of Literary Criticism in a school context, exploring the reasons for its relatively small use in the classroom and proposing a specific approach to be used in High School.

Palabras clave : Literary Literacy; Literary Criticism; Reading.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )