SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número68Literatura na Educação Infantil: modos de trabalho com textos e possibilidades do desenvolvimento da capacidade criativaReflexões sobre educação escolar quilombola índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Leitura: Teoria e Prática

versão impressa ISSN 0102-387Xversão On-line ISSN 2317-0972

Resumo

VALLE-NETO, Júlio de Souza. Literary Criticism in schools: paths and detours. LTP [online]. 2016, vol.34, n.68, pp.65-78. ISSN 2317-0972.  https://doi.org/10.5965/0102-387Xv34n682016078.

This article addresses the role of Literary Criticism in a school context, exploring the reasons for its relatively small use in the classroom and proposing a specific approach to be used in High School.

Palavras-chave : Literary Literacy; Literary Criticism; Reading.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )