SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 issue59Research on the classroom in the field of Didactics: research themes in scientific articles author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Série-Estudos

Print version ISSN 1414-5138On-line version ISSN 2318-1982

Abstract

IMBERNON, Francisco. O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social. Sér.-Estud. [online]. 2022, vol.27, n.59, pp.9-16.  Epub May 30, 2022. ISSN 2318-1982.  https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v27i59.1610.

Neste ensaio, o autor resgata o sentido histórico da didática e o atualiza no contexto educativo, entendendo que a finalidade da didática, nessa perspectiva, é a compreensão do mundo, como meio para alcançar a transformação educacional e social.

Keywords : educação; didática; ensino.

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )