SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1Capacidades do Estado brasileiro e arquitetura institucional da EaD: da organização burocrática à autonomia inserida dos órgãos estataisEducação Superior a Distância no Brasil: democratização da oferta ou expansão do mercado índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

MILL, DANIEL; FERREIRA, MARCELLO  e  FERREIRA, DEISE MAZZARELLA GOULART. Management of Distance Learning in the public university as a field of dispute: from social institution to fluid academy. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2018, vol.34, n.1, pp.143-166. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol34n12018.82469.

The text is a critical reflection on the most conventional typologies of Distance Learning Management in Brazilian public higher education institutions, discussing alternatives for the university as a social institution. In this theoretical discussion, the attempt was made to collide the ideas of the public university as a social institution and social organization, as advocated by the neoliberal State. In the analysis, it is presented the migration of the typology, from the logic of university as a social institution to that of the fluid academy, from the typologies of management that have been adopted.

Palavras-chave : distance learning; management; public policies; public university.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )