SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1Educação superior no Brasil e a utilização da Educação a Distância como estratégia de expansão e massificaçãoPolíticas de Accountability na gestão educacional do estado de Pernambuco – Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

CAREGNATO, CÉLIA ELIZABETE; MIORANDO, BERNARDO SFREDO  e  LEITE, DENISE. The field of education in Brazil: changes in attributes for legitimation of researchers. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2018, vol.34, n.1, pp.211-232. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol34n12018.73465.

This article discusses how researchers build their scientific legitimacy in the field of education in Brazil. Strategies and disputes mark the dynamics and offer elements to analyze the acquisition of political and pure scientific capital. The methodology included analysis of researchers' curricula and shows that, vis-à-vis the quest for productivity and legitimacy, in the time elapsed between 2005 and 2014, there was a change in the composition of the players’ academic-scientific capital, probably induced by the evaluation public policies in the last decades.

Palavras-chave : university; academic-scientific field; educational research; evaluation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )