SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número1O campo da educação no Brasil: mudanças em atributos para legitimação dos pesquisadoresO Novo Regime Fiscal: tramitação e impactos para a educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SILVA, PROCIANA FERREIRA DA  e  BRENNAND, EDNA GUSMÃO DE GÓIS. Accountability policies in the educational management of the state of Pernambuco – Brazil. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2018, vol.34, n.1, pp.233-251. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol34n12018.75088.

This research aims to analyze the implementation strategies of the accountability model implemented in the system of management of the basic education network of the State of Pernambuco - Brazil Education Department, and if this policy favors mechanisms of democratic management. The study is exploratory in nature, carried out through the documentary research technique. The results indicate that the accountability model implemented consists of control and monitoring mechanisms aligned to the dispute between European and North American countries for competitive places in the global market.

Palavras-chave : educational policies; democracy; management. accountability.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )