SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Quando a aula termina: a política econômica das manifestações dos sindicatos de professores na Quarta República de Gana índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

AMOAKO-GYAMPAH, AKWASI KWARTENG. When the chalks are down: the political economy of teachers’ unions protest actions under Ghana’s Fourth Republic. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2018, vol.34, n.2, pp.349-370. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol34n22018.86364.

This article examines teachers’ unions protest actions under Ghana’s Fourth Republic. Situating the analysis within Ghana’s evolving political economy, I show how constraints in Ghana’s political economy as well as its often-faltering macro-economy have influenced and shaped teachers protest actions as well as conditioned governments’ responses to teachers’ unions’ demands.

Palavras-chave : teachers’ protest actions; economy; Ghana’s Fourth Republic.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )