SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Quando a aula termina: a política econômica das manifestações dos sindicatos de professores na Quarta República de GanaAnálise da evolução dos gastos por aluno em alguns estados brasileiros, suas respectivas capitais e sua relação com o Fundeb índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

AMOAKO-GYAMPAH, AKWASI KWARTENG. When the chalks are down: the political economy of teachers’ unions protest actions under Ghana’s Fourth Republic. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2018, vol.34, n.2, pp.371-393. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol34n22018.86365.

This article examines teachers’ unions protest actions under Ghana’s Fourth Republic. Situating the analysis within Ghana’s evolving political economy, I show how constraints in Ghana’s political economy as well as its often-faltering macro-economy have influenced and shaped teachers protest actions as well as conditioned governments’ responses to teachers’ unions’ demands.

Palavras-chave : teachers’ protest actions; economy; Ghana’s Fourth Republic.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )