SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1IMPACTOS E EFEITOS DE UM PROGRAMA DE AJUDA PÚBLICA AO DESENVOLVIMENTO EM ESCOLAS PÚBLICAS E PROVADAS: UM CASO NA GUINÉ-BISSAUINDIVIDUAÇÃO E MERCADO EDUCACIONAL NO CHILE índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ADRIAO, THERESA MARIA DE FREITAS  e  AZEVEDO, JULIANA DE PAULA EDUARDO. PUBLIC SUBSIDY FOR PRIVATE EDUCATIONAL SUPPLY: REFLECTIONS FROM THE IRISH MODEL. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.1, pp.119-139.  Epub 06-Dez-2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol1n12019.89876.

The article explores the Irish model of access to compulsory education using exploratory research from primary and secondary sources and interviews. The model is based on the choice of schools by families, which is organized without the presence of state schools, even though the educational offer is free. Based on the findings of the preliminary research the model reveals its contradictions resulting from the selection criteria practiced by the schools and the limits perceived by the interviewers with the types of schools available in the Dublin area. As a result, further analysis of these formats is relevant especially within the context of the broadening corporate interests in education globally.

Palavras-chave : funding; parental choice; private schools.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )