SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1AS UNIVERSIDADES ESTADUAIS BRASILEIRAS E AS METAS DO PNE (2014-2024) PARA A EDUCAÇÃO SUPERIOR: DESAFIOS DE EXPANSÃO E FINANCIAMENTO10 ANOS DA POLÍTICA NACIONAL DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM UMA PERSPECTIVA INCLUSIVA: IMPLICAÇÕES NO ESPÍRITO SANTO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ALVES, THIAGO; ASSIS, LÚCIA MARIA DE; SONOBE, ALINE KAZUKO  e  ATHAYDE, MARIANA MOSCHKOVICH. DELIMITATION OF THE BOARD STAFF IN BASIC EDUCATION SCHOOLS IN BRAZIL. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.1, pp.207-228.  Epub 06-Dez-2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol1n12019.93097.

This article presents gaps in educational policies about school staff, reinforced by the lack of data about these professionals in the specific questionnaire of the Basic Education Census (CEB). In this sense, it proposes indicators for the sizing of the public-school staff, based on the only CEB item that allows obtaining information from these professionals: In this sense, it proposes indicators for the sizing of the public-school staff, based on the only CEB item that allows obtaining information from these professionals: "Total school staff (including school staff in the classroom)". The results show great variability in the results per school, considering the heterogeneity of the system, and suggest that new explanatory studies are necessary to better understand these differences.

Palavras-chave : school staff; education professionals; educational indicators; appreciation of education professionals; basic education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )