SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 issue1DELIMITATION OF THE BOARD STAFF IN BASIC EDUCATION SCHOOLS IN BRAZILSCHOOL DROPOUT, FAILURE RATES, REINFORCEMENT CLASSES: DIRECTOR'S RESPONSES TO THE CONTEXTUAL QUESTIONNAIRE OF PROVA BRASIL author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

Print version ISSN 1678-166XOn-line version ISSN 2447-4193

Abstract

VIEIRA, ALEXANDRO BRAGA; JESUS, DENISE MEYRELLES DE; MARIANO, CLAYDE APARECIDA BELO DA SILVA  and  LACERDA, LARA REGINA CASSANI. 10 ANOS DA POLÍTICA NACIONAL DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM UMA PERSPECTIVA INCLUSIVA: IMPLICAÇÕES NO ESPÍRITO SANTO. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.1, pp.229-247.  Epub Dec 06, 2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol1n12019.87030.

Analisa as implicações da Política Nacional de Educação Especial em uma perspectiva inclusiva, no Espírito Santo. Dialoga com Boaventura de Sousa Santos e se constitui a partir de uma pesquisa qualitativa que recorre a dados de dois estudos: Políticas de Educação Especial no Espírito Santo: implicações para a formação continuada de gestores públicos de Educação Especial (2010-2012) e Observatório Nacional de Educação Especial no Estado do Espírito Santo (2010-2017). No Estado, o referido documento impactou as políticas públicas de Educação Especial e evidenciou desafios no campo do direito à Educação.

Keywords : Educação Especial; PNEE/2008; Inclusão Escolar.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )