SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2A NOVA GESTÃO PÚBLICA NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO PERNAMBUCANA E A QUALIDADE EDUCACIONALAVALIAÇÃO 360º: DAS EMPRESAS DIRETO ÀS ESCOLAS DE TEMPO INTEGRAL NO ESTADO DE SÃO PAULO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

OLIVEIRA, ANDRÉA MARIA DE MELO COUTO DE; DUSEK, PATRICIA MARIA  e  AVELAR, KÁTIA ELIANE SANTOS. THE PATH OF BRAZILIAN EDUCATION IN THE ECONOMIC CONTEXT. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.2, pp.369-380.  Epub 10-Dez-2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol35n22019.91228.

The study presents a brief retrospective of Brazilian education in the economic context, pondering the educational transformations and reflection of some historical events on the current scenario of education. A parallel was drawn between the (re)construction of economic theories and their (un)concern in overcoming inequalities. The applicability and consequences of Constitutional Amendment 95/2016 (public spending) are questioned as a counterpoint to social demands, especially to education and the fulfillment of the goals set by the National Education Plan (PNE) 2014-2024.

Palavras-chave : Economy; Society; Development; Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )