SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Entre a escola e o quartel: a negação do direito à educaçãoSobre os dias atuais: neoconservadorismo, escolas cívico-militares e o simulacro da gestão democrática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

PINHEIRO, DANIEL CALBINO; PEREIRA, RAFAEL DIOGO  e  SABINO, GERUZA DE FÁTIMA TOME. Militarization of schools and the narrative of quality of educacion. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.3, pp.667-688.  Epub 21-Jul-2020. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol35n32019.95957.

Through a documentary and bibliographic research, this work aims to analyze the conceptions and conditions of the quality manifest in the defense of military and militarized schools. As result, it will show that behind the rescue of the pedagogy of teacher authority, quality standards reproduce the same dynamics of the evaluation systems of previous governments, still silencing the material conditions that legitimize the supposed academic performances.

Palavras-chave : Quality of education; military schools; the militarization of education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )