SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Escola militar para quem? O processo de militarização das escolas na rede estadual de ensino do PiauíGestão democrática e militarização do ensino: reflexões a partir de um estudo de caso índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

TIELLET, MARIA DO HORTO SALLES. Expansion of military schools resumes the logic of exclusion. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.3, pp.806-827.  Epub 21-Jul-2020. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol35n32019.93780.

The article analyzes the expansion process of military schools through public agents` arguments from the exploratory perspective of descriptive nature. A survey on the subject was carried out between the years 2015 and 2018 in newspapers with circulation in the state, news posted in official web pages. The analysis of the material was made through the Content Analysis by Laurence Bardin that led to finding out that, in the core of the justification for the expansion of military schools, lies the quality of education which never was a priority of educational policies of the state of Mato Grosso.

Palavras-chave : military school; Tiradentes Military School; Dom Pedro II Military School; Military Police of Mato Grosso.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )