SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Política pública e educação ambiental: aspectos conceituais e ideológicos de participação, democracia e cidadania em sergipeTrabalho e educação: raízes da ontologia da educação da pedagogia histórico-crítica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

CASAGRANDE, ANA LARA  e  ALONSO, KATIA MOROSOV. Economic system, social rights, and heterogeneous schools: reflections on reform of high school. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.3, pp.961-979.  Epub 21-Jul-2020. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol35n32019.93846.

In this article, which methodological procedure is the bibliographical research, the objective is to think about the current reform of High School in a capitalist context. A historical recovery is made to show that education has evolved dually. It´s considered that the reconfiguration of the end-stage of basic education does not break with the logic of privilege (curricula aimed at continuing the studies in the private sector). It´s noted that the public school continues in the contradiction of reproducing the dominant ideals, favoring the market; and be the space of criticism, articulation and political socialization.

Palavras-chave : Education; Educational administration; High school; State; Social class.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )