SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número2Os novos e velhos contextos de ação coletiva em educação: Propostas teóricas para refletir sobre as políticas educativas e a liderança educacional como processos complexosGestão escolar: um olhar sobre a formação inicial dos diretores das escolas públicas brasileiras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

FERREIRA, Eliza Bartolozzi  e  FERREIRA, Andreza Alves. The debate on federalism in ANPAE (2007-2018). Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.2, pp.449-472.  Epub 11-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n22020.99446.

The article analyzes the debate about federalism in ANPAE productions (2007 and 2018). Educational policy is understood as a field that has its own norms, values, interests, institutions. The Iramuteq software is used as a tool to process the textual corpus. The thematic categorization identified the types of research, methodologies, and theories employed in the works. The analyzes of the works confirm that ANPAE actively participated in the academic debate on educational federalism, in order to boost the development of a subfield.

Palavras-chave : Educational Federalism; CAPE; Academic productions; ANPAE.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )