SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número2Uma produção que se intensifica: a educação domiciliar nas pesquisas acadêmicasPrincípios da administração fayolista na administração escolar paraense na década de 1920: os relatórios de Aurelia de Seixas Franco índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

FELDMAN, ARIEL  e  ALVES, CHARLES ALBERTO DE SOUZA. The policy of hiring temporary teachers in Portel (PA). Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.2, pp.559-579.  Epub 11-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n22020.102127.

This paper aims to analyze the relationship between the hiring of temporary teachers and the local power struggle in Portel (PA). This is a descriptive and exploratory case study, in a qualitative approach, based on a theoretical framework that privileges studies of the municipality level. On-site research was conducted in January 2018, in addition to bibliographic and documentary analysis. The result of the research demonstrates the importance of the appointment of temporary teachers in the dispute for local government, as well as indicates that clientelistic relationships are the basis of these hires.

Palavras-chave : Educational Policy; Basic Education; Local Power; Temporary Teacher’s Contract.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )