SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3BNCC E ENEM: POSSÍVEIS DIÁLOGOSESCOLA SOB O OLHAR DE ALUNOS DAS ‘CLASSES DE ACELERAÇÃO’: UM ESTUDO DE REPRESENTAÇÕES SOCIAIS. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SARAIVA, EDUARDO STEINDORF  e  LANDIM, FERNANDA CÁSSIA. ÀMUBÁ: TURNING MANDATORY INTO AN OPPORTUNITY IN LAW 10.639/2003. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.911-927.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.103633.

The article presents the training for teachers on Law 10.639/2003, carried out by Coletivo Agbára RS and by the Education Department of the municipality of Venâncio Aires/RS. The goal is to contribute to anti-racist education by demarcating the social debate in education with references from the black movement, social representations, and psychology. Held in five face-to-face meetings and distance activities, the results show the need for actions and indicators that allow the evaluation and monitoring of the implementation of the law.

Palavras-chave : Anti-racist education; Teachers; Psychology.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )