SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3A ATUAÇÃO, NO CENÁRIO DA ESCOLA, LIMITADA POR PRÁTICAS DE GESTÃO EMPRESARIALA conquista do direito das crianças à educação: da proposição à materialização índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

RIBEIRO, DIOVANE DE CÉSAR RESENDE  e  MOREIRA, WAGNER WEY. Edgar morin and integral education: subsidies for this association. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.970-989.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.104868.

The presented work had as a background the theoretical foundation of a research developed at the level of a Master’s in Education. In this article, we aimed to associate Edgar Morin's thoughts with the concept of Integral Education. From the bibliographic review on the themes, we understand Integral Education as an aggregator of the thoughts proposed by the French philosopher concerning the reform of thought through education.

Palavras-chave : Edgar Morin; Complexity Theory; Integral Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )