SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3Escolarização aberta com RRI para uma participação significativa das comunidades indígenas na educação em redeCrises na educação, representação e formação de professor: uma contribuição do pensamento complexo na obra de morin índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ANDRADE, EDSON FRANCISCO DE  e  SANTOS, MAVIAEL LEONARDO ALMEIDA DOS. ACCESSIBLE SCHOOL PROGRAM: SCHOOL POLICY AND SCOPE. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.1068-1087.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.104885.

This article aims to analyze perceptions about the repercussions of the Accessible School Program in a state school in Pernambuco/Brazil. In the light of Content Analysis, we make considerations based on records of on-site observations and semi-structured interviews conducted with education professionals and students on the guarantee of architectural, communicational, and didactic-pedagogical accessibility to people with disabilities in the school environment. Our conclusions highlight measures that enhance the exercise of student autonomy as a cornerstone of accessible schools.

Palavras-chave : School inclusion policy; Disabled people; Accessibility.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )