SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3Crises na educação, representação e formação de professor: uma contribuição do pensamento complexo na obra de morinDedicação exclusiva na docência universitária em Angola: realismo ou utopia? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SORDI, MARA REGINA LEMES. PARTICIPATORY INSTITUTIONAL ASSESSMENT AND DIALOGUE WITH THE CATEGORIES OF BOAVENTURA DE SOUSA SANTOS. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.1108-1127.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.104843.

It analyzes the policy of participatory institutional evaluation implemented in the municipal network of Campinas in order to identify its emancipatory possibilities from categories inspired by Sousa Santos. The empirical basis of the study involves documentary analysis, observation, and interviews with school managers. It confirms the power of school-centered evaluation processes that value dialogue and negotiation with multiple actors involved in the construction of the social quality of the public school.

Palavras-chave : Institutional Evaluation; public school; social quality.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )