SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3AVALIAÇÃO INSTITUCIONAL PARTICIPATIVA E O DIÁLOGO COM AS CATEGORIAS DE BOAVENTURA DE SOUSA SANTOSALOCAÇÃO DE ALUNOS POR TURMAS EM REDE MUNICIPAL DE ENSINO: PERCEPÇÕES DE DIRETORES ESCOLARES índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

LEITAO, FERNANDINO JOÃO PEREIRA. Exclusive dedication to univercity teaching in Angola: realism or utopia?. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.1128-1152.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.102961.

This article discusses the disposal of the status of teaching career college that obliges the teaching practice under full dedicating exclusively to a single education institution. In this sense, our goal is to analyze the relationship between this public policy formulation and its implementation, in the light of the background of the complexity theory of Edgar Morin and social representation of Serge Moscovici. This is a descriptive study with an quali-quantitative approach associated with theoretical reflection. The results show that the management of public policies between the formulation and the implementation is complex, because its application is conditioned by the objective conditions of the context, which is always dynamic and changing.

Palavras-chave : Exclusive dedication; university professors; Angola.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )