SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3Solução educacional para o ensino médio? Análise da política de ensino médio integral no estado do Rio de JaneiroGestão e transparência de dados educacionais na rede estadual paulista (1995-2018): a hegemonia gerencial índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

VALENTIM, RERISSON KAIQUE; RODRIGUES, KELLY CHRISTIAN  e  LEVINO, NATALLYA. Financial education: Mulungu project to promote domestic economy in a jacintinho community. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2020, vol.36, n.3, pp.1220-1247.  Epub 20-Jan-2021. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol36n32020.100322.

The aim of this article is to analyze the process of introducing financial education into the lives of EJA (Youth and Adult Education) students at a public school in the city of Maceió / AL. An exploratory descriptive research was carried out, through the application of questionnaires, during the months of June to September 2019. The data showed that the students presented default behavior and lack of knowledge of the financial control tools. It is concluded that the university extension project was relevant for bringing information in an easy and entertaining way to students.

Palavras-chave : Home Economics; Personal finances; Youth and Adult Education; University Extension.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )