SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue2Educational management in Paulo Freire: political and democratic educationChallenges of freirean’s practices in pandemic times: remote education and school management in PROEJA author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

Print version ISSN 1678-166XOn-line version ISSN 2447-4193

Abstract

BARCELOS, VALDO HERMES  and  AZZOLIN, MARIA APARECIDA. Gestão democrática da escola: mais Freire, nunca menos. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.2, pp.770-786.  Epub Mar 31, 2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n22021.113152.

O artigo aborda a gestão democrática da escola na perspectiva freireana. Foram selecionadas e tomadas como ponto de partida, para reflexão, passagens da obra freireana que entendemos conter importantes elementos epistemológicos para a construção de uma gestão democrática da escola. Propomos, a partir da obra freireana, alguns passos como forma de contribuir para a elevação do patamar das relações democráticas na gestão da escola.

Keywords : Legado freireanao; Gestão democrática; Paulo Freire.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )