SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Gestão educacional em Paulo Freire: educação política e democráticaDesafios da práxis freireana em tempos de pandemia: ensino remoto e gestão educacional no proeja índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

BARCELOS, VALDO HERMES  e  AZZOLIN, MARIA APARECIDA. Democratic school management: more Freire, never less. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.2, pp.770-786.  Epub 31-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n22021.113152.

The article deals with the democratic management of the school in the Freirean perspective. Passages of Freire’s work that we believe contain important epistemological elements for the construction of a democratic school management were selected and taken as starting points for reflection. We propose, based on Freire’s work, some steps, as ways to contribute to raising the level of democratic relations in school management.

Palavras-chave : Freire’s legacy; Democratic management; Paulo Freire.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )