SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Militarização de escolas públicas: reflexões à luz da concepção freireana de gestão democrática da educação“Não quero seguidores”: reflexões críticas de base freiriana à gestão democrática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

RODRIGUES, RODRIGO SOARES GUIMARÃES  e  SILVA, LUANA ROSA DE ARAÚJO. Paulo Freire and democratic management: epistemological and formative approaches. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.2, pp.832-850.  Epub 31-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n22021.113211.

This article uses data from a doctoral research focusing on the historical path of democratic management in Brazil, seeking epistemological approaches to the work of the Brazilian educator Paulo Freire (1921-1997). The research methods used were the documentary analysis of the legal instruments that standardize this concept of management in the country and the bibliographic review of the literature on the subject, as well as the author’s work. The aim was to identify concepts in the framework of compatibility, evidencing convergences between the principles of this management, with assumptions of Freire’s work.

Palavras-chave : Democratic Management; Paulo Freire; Emancipation and Awareness.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )