SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Contribuições do círculo de cultura à participação popular na gestão da educação básica: diálogos com Paulo FreireDocumento curricular da escola bragantina e gestão escolar democrática: um olhar a partir dos princípios educativos freireanos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

URBANETZ, SANDRA TEREZINHA  e  BASTOS, ELIANA NUNES MACIEL. Democratic management and vocational and technological education based on paulo freire’s assumptions. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.2, pp.921-937.  Epub 31-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n22021.112318.

The text highlights the democratic management as a premise for the achievement of a more equal schooling in national education, mainly in Vocational and Technological Education (Ept). It aims to boost discussions on the participatory and/or democratic posture of contemporary school management by showing the current legal subsidies and Paulo Freire’s assumptions for the building of a democratic management, which are essential when constituting a qualitative complete education.

Palavras-chave : Democratic Management; Paulo Freire; Vocational Education; Democracy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )