SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Políticas de internacionalização na educação superior: transferência de ideias educacionaisO movimento formativo do pacto nacional pela alfabetização na idade certa: repercussões à alfabetização matemática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

STRASBURG, QUÊNIA RENEE  e  CORSETTI, BERENICE. Highlighted: the new school management. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.2, pp.1008-1031.  Epub 31-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n22021.107131.

In this article, we address school management, which is understood as a foundation for the quality of education. Comparing documents from the World Bank (WB) and reports from the journals Nova Escola and Gestão Escolar 2008-2017, we analyze the junction of convergent discourses. The Policy Cycle serves as a theoretical-methodological model that supports policy analysis as a discourse. The journals display a sample of how receptivity and acceptance of neoliberal and managerial ideas and concepts in education occur.

Palavras-chave : Educational policy; World Bank; Print media; School management.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )