SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número3A política de financiamento da educação no estado de Rondônia entre 2007 e 2019A implementação do Programa Nacional de Alimentação Escolar (PNAE) em municípios do norte do Rio Grande do Sul índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ANDRADE, ALEX  e  PALOTTI, PEDRO LUCAS DE MOURA. The public policy of financial support to Natalândia family agricultural school: a focus on implementation. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2021, vol.37, n.3, pp.1325-1345.  Epub 15-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol37n32021.109499.

This article sought to understand the process of implementing the state policy of financial support to Family Agricultural Schools in Minas Gerais from the bottom-up theory and current writings on street-level bureaucrats. To this end, three focus groups were held with teachers, families, and students from these schools in the municipality of Natalândia/MG. The results show that the implementation was successful due to the joint implementation, which guaranteed the implementers of Alternation Pedagogy the ability to dialogue in favor of the essence of the program.

Palavras-chave : Public policies; bottom-up implementation; street-level bureaucrats; Alternation Pedagogy; agroecological transition.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )