SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1A Covid nas Escolas de Segunda Oportunidade na Espanha. Impactos sobre os alunos e a reação das escolasVulnerabilidades sociais e educacionais associadas ao efeito território em escolas do Ceará índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

VIEIRA, KELMARA MENDES et al. Professor Self-assessment: identifying the determinants of contribution to the Program. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e123797.  Epub 02-Out-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.123797.

The objective of the research is to identify the perception of the professors of a Higher Education Institution regarding their participation in postgraduate programs. The results indicated ten main dimensions for professor self-assessment: facilities, internet access, rapport with students, secretariat support, student involvement, course coordination, international production, international production with students, and alignment with the research line. Among these, the ones with the most positive impact on the perception of contribution to the program are the alignment with the research line, international production, and course coordination.

Palavras-chave : Professor self-assessment; Postgraduate program; measure; evaluation; graduate.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )