SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Vulnerabilidades sociais e educacionais associadas ao efeito território em escolas do CearáO financiamento da educação das prefeituras da região da baixada litorânea fluminense na pandemia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ARAUJO, VANIA CARVALHO DE; TAQUINI, RENNATI; AUER, FRANCEILA  e  NEVES, KALINCA COSTA PINTO DAS. An overview of enrollment in full-time early childhood education (2007-2017): an analysis of the brazilian context. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e119683.  Epub 02-Out-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.119683.

This paper aims to present an overview of enrollment in full-time early childhood education at the national scope, in the historical series of the decade 2007-2017. It carries out a descriptive and explanatory analysis of data from INEP (School Census 2007 to 2017) and IBGE (population projection estimate 2017). The findings indicate a trend of growth in full-time enrollment, especially in urban public daycare centers, with higher evolution when compared to part- time. It notes that the prevalence of both female and white children is similar.

Palavras-chave : Early Childhood Education; Full-time; Enrollment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )