SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Acesso ao ensino superior por meio de ações afirmativas no Brasil: Em busca de equidade socialDo império à república, a história das políticas públicas para o ensino de graduação em medicina no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

HIORES, PATRÍCIA MACEDO  e  LUNARDI, ELISIANE MACHADO. Formation of educators in context: dialogical construction in early childhood education in times of pandemic. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e111910.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.111910.

The study results from a training proposal in the context of early childhood educators in times of pandemic from a dialogical reflection anchored in Freire’s pedagogy. The methodology had a qualitative approach of the type Research Formation (JOSSO, 2010), mediated by the Investigative-Formative Dialogic Circles (HENZ, 2015), having them the understanding of hermeneutics (GADAMER, 1999, HERMANN, 2002). The proposal for dialogical training in context demonstrated the protagonism, awareness, and self (trans)formation of educators. We perceived they are transformation agents and also the [re]significance of the Pedagogical Proposal in the Early Childhood School.

Palavras-chave : Early Childhood Education; Pedagogical Proposal; Contextual training; Investigative-formative Dialogic Circles.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )