SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Formação de educadores em contexto: construção dialógica na educação infantil em tempos de pandemiaGerencialismo e performatividade: influências na prática da gestão educacional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

NASSAR, LEONARDO MASO; VENTURA, CARLA APARECIDA ARENA  e  PEREIRA JUNIOR, GERSON ALVES. From empire to republic, the history of public policies for undergraduate medical education in Brazil. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e111685.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.111685.

Since the 1960s, numerous public policies have been made to foster the growth of medical schools in Brazil. A systematic review of federal laws was carried out to describe the historical evolution of public policies for undergraduate medical education. Of the 21 public policies found, Decree nº 53.642 of 1964 and Decree nº 63.341 of 1968 stand out, which allowed the expansion of medical education, mainly by private institutions with the release of the construction of teaching hospitals whose impacts remain until today.

Palavras-chave : Federal legislation; Higher education; Medical education; More Doctors Program.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )