SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 issue1Organization and participation of parents/guardians in a perspective of qualification of democratic management: analysis of limits and perspectives in brazilian and american realitiesTechnical vocational education integrated with high school, the policy of monitoring graduates and youth: possible dialogues? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

Print version ISSN 1678-166XOn-line version ISSN 2447-4193

Abstract

CALLEFI, JESSICA SYRIO  and  SANTOS, FERNANDO CÉSAR ALMADA. Fatores de cultura, satisfação e competências na pós-graduação. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e112068.  Epub Mar 27, 2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.112068.

O objetivo deste artigo é compreender a pós-graduação por meio da Cultura Organizacional, Satisfação no Trabalho e Competências. Um questionário foi aplicado a 125 pós-graduandos. Os resultados mostram que a cultura Dinâmica é predominante. Os fatores de Competências relevantes são: Saber trabalhar em equipe, Ter autonomia e Saber agir. Os fatores de Satisfação no Trabalho são: Envolver-se ao realizar o trabalho, Clareza na tarefa, Tarefa significativa, Feedback e Saúde emocional. Os resultados contribuem no entendimento e melhoria do ambiente de trabalho dos pesquisadores.

Keywords : Cultura Organizacional; Satisfação no Trabalho; Competências.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )