SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Organização e participação dos pais/responsáveis numa perspectiva de qualificação da gestão democrática: análise dos limites e perspectivas nas realidades brasileira e americanaA educação profissional técnica integrada ao ensino médio, à política de acompanhamento de egresso e à juventude: diálogos possíveis? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

CALLEFI, JESSICA SYRIO  e  SANTOS, FERNANDO CÉSAR ALMADA. Factors of culture, satisfaction and competencies in post graduation. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e112068.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.112068.

The purpose of this article is to understand post-graduate studies through Organizational Culture, Job Satisfaction, and Skills. A questionnaire was applied to 125 graduate students. The results show Dynamic culture as predominant. The relevant Competencies factors are: Knowing how to work in team, Having autonomy, and Knowing how to act. The factors of Job Satisfaction are: Getting involved in performing the job, Clarity in the task, Meaningful task, Feedback, and Emotional health. The results contribute to the understanding and improvement of the researchers’ work environment.

Palavras-chave : Organizational Culture; Job Satisfaction; Competencies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )