SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1A educação profissional técnica integrada ao ensino médio, à política de acompanhamento de egresso e à juventude: diálogos possíveis?Ensino remoto em tempos de pandemia: uma análise das dificuldades enfrentadas pelos estudantes de graduação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SOARES, EFRAIM LOPES; CRUZ, MARIANA TRINDADE; OLIVEIRA, ROSIMAR DE FÁTIMA  e  CABRAL, EUGÊNIA ROSA. The performance of interest groups in the legislative framework: to whom it was interesting the high school reform?. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e111740.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.111740.

The goal of this study is to analyze the performance of interest groups during the decision-making process on Provisional Measure 746/2016, the current High School Reform. The method used was a content analysis of documents available on the National Congress website and journalistic articles. The results reveal the performance of different interest groups and an alignment of business groups and public agencies to defend the initial proposal of the Executive Branch.

Palavras-chave : Lobby; Legislative Power; Reformulation of high school; Public Education Policies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )