SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Percepção dos docentes da Universidade Federal do Espírito Santo – Campus de Alegre sobre a implementação de uma estrutura organizacional com foco em colegiados de cursosPercepção de racismo no ensino superior em saúde na perspectiva docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

DRESSLER, MARLIZE  e  FERREIRA, LILIANA SOARES. Pedagogical work conditions at school: the case of Rio Grande do Sul (2015 to 2018). Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e113771.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.113771.

Based on documentary analysis, this study iscusses pedagogical work in the state network of Rio Grande do Sul (Sartori government, 2015-2018), highlighting policies aimed at reforming the State to overcome the financial deficit, in line with political guidelines in the context of the fragile Brazilian democracy. The data produced indicated the movements of meanings about public education and pedagogical work impacted by the actions of that government, which has faced an extremely challenging situation so far.

Palavras-chave : pedagogical work; educational policies; public school.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )