SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Influência de fatores intrínsecos e extrínsecos na satisfação de servidores públicos em uma instituição de ensino superior federal índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

HORA, DINAIR LEAL DA; CORREA, IZETE MAGNO  e  OLIVEIRA, NEY CRISTINA MONTEIRO DE. The reflections of pandemic of COVID-19 in school daily paraense. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e111575.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n12022.111575.

This article consists of documentary analysis that highlights the disrespect to the Federal Constitution and to LDBEN/96 (Brazilian Educational Laws and Guidelines) carried out in the BNCC (National Common Core Curriculum). It is stated that the BNCC, as a normative document, imposes a single pedagogical and curriculum concept: pedagogy of competencies. In doing so, it disrespects the constitutional principles of the plurality of pedagogical concepts, the freedom to teach and learn, and the autonomy of schools in the construction of their pedagogical proposals.

Palavras-chave : Basic Education; Return to activities; Pandemic.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )