SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Políticas de avaliação e regulação da educação superior para as IES estaduais: interfaces entre os conselhos estaduais de educação e o SINAESEducação e ciclos políticos, em Portugal – Que relações? evidências das últimas décadas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

DUARTE, ANA LÚCIA CUNHA; SOUSA, JOSÉ VIEIRA DE; PEIXOTO, MARIA DO CARMO DE LACERDA  e  MENEGHEL, STELA MARIA. New public management, higher education quality, and the new profile of students. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e122693.  Epub 02-Out-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.122693.

This article discusses public management practices concerning undergraduate students’ quality and profile. The research is based on a bibliographic and normative review of evaluation and regulation policies. At the national level, it shows the centrality of Enade’s quality indicators in the assessment and regulation of courses and HEIs (IES in Portuguese). At the institutional level, some pieces of evidence indicate that these results are little used in pedagogical management that includes these new student profiles.

Palavras-chave : New Public Management; Assessment; Regulation; Academic Management; Student’s Profile.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )