SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Educação e ciclos políticos, em Portugal – Que relações? evidências das últimas décadasA reorganização do trabalho docente na educação superior no contexto da pandemia de covid-19 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

HAGE, SALOMÃO MUFARREJ; MOLINA, MÔNICA  e  MCCOWAN, TRISTAN. Climate change and the role of universities: the potential of land-based teacher education and agroecology. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e122906.  Epub 02-Out-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.122906.

This article provides a critical reflection on climate change in contemporary times, addressing the responses made by universities through land-based teacher education courses with a agroecology approach. It draws on historical dialectical materialism, with reference to land-based higher education and the Transforming Universities for a Changing Climate project. Significant possibilities are identified for the critical development of educators with an understanding of agroecology linked to the material production of life in the farming territories.

Palavras-chave : Climate change; university; land-based education; teacher education; agroecology.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )