SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Expansão do acesso por modalidade de cursos. Uma perspectiva georreferenciada índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

ANDRADE, ANTONIA COSTA; COSTA, MARIA DA CONCEIÇÃO DOS SANTOS; FIGUEIREDO, ARTHANE MENEZES  e  CABRAL, MARIA DA CONCEIÇÃO ROSA. The interfaces of the public-private relation in the Teachers Formation: BNCC and the role of the universities in the North Area of Brazil. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e122805.  Epub 02-Out-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.122805.

This research aimed to analyze the interfaces of the public-private relation with the execution of policies of teachers´ formation, especially in the implementation of BNCC in the North Area of Brazil. It is documentary research based on Fairclough (2010), according to Dialectical-historical materialism. The results showed the power and influence of the private institutions, strengthening the market of the educational formation, with reduced presence of the public universities.

Palavras-chave : Policies of Teachers´ Formation; Public-private; Higher education; BNCC; North area.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )