SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1O novo modelo de concessão de bolsas Capes: o fator IDHM e os reflexos para os programas da área educação na AmazôniaCondições de trabalho dos docentes do ensino fundamental durante a pandemia da covid-19 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

DA SILVA LIMA, TATIANE  e  MACIEL, CARINA ELISABETH. Access and permanence of transsexual and transversite students at the Federal University of Mato Grosso do Sul. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2023, vol.39, n.1, e124725.  Epub 25-Set-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol39n12023.124725.

The article aims to present and discuss the aspects that interfere with the access and permanence of transsexual and transvestite students at UFMS, Campo Grande campus, based on data obtained through semi-structured interviews, whose questions refer to identification data, profile socioeconomic status, schooling, and access to and permanence in the university. The results show that it is up to the institution to have practices for the dissemination of Resolution n° 41, which guarantees the use of the corporate name since not all people recognize and consolidate the exercise of this right.

Palavras-chave : Higher education; Access; Transsexuality.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )