SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Condições de trabalho dos docentes do ensino fundamental durante a pandemia da covid-19Acesso e uso de aparatos tecnológicos e internet na educação superior em Minas Gerais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

QUINTANILHA DA SILVA, MARCUS. Fiscal austerity and teaching remuneration in Curitiba/PR: depreciation in progress. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2023, vol.39, n.1, e122416.  Epub 25-Set-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol39n12023.122416.

It is taken as a premise that the career realization is fundamental for the constitution of a valued public service. One of its pillars is remuneration, a theme that constitutes the main objective of this article: to analyze the effects of the fiscal austerity policy on the remuneration of teaching professionals in the city of Curitiba/PR. In a critical dialectical perspective in the analysis of data from the Siope-FNDE, this work converges with the results of other research about the effects of austerity: the contraction of public investments is harmful to the working class.

Palavras-chave : Teacher remuneration; Educational politics; Fiscal Austerity; Valuation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )