SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Programa Qualifica RS”: a expansão do mercado na gestão da política educacional no Rio Grande do SulEscolas-referência de ensino médio no Espírito Santo: uma análise envoltória de dados índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

MARTINS, ELITA BETANIA DE ANDRADE. Freire and its contributions to thinking school management in the pandemic context. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2023, vol.39, n.1, e115967.  Epub 25-Set-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol39n12023.115967.

The text presents reflections on school management, based on the contributions of Freire and other authors who provided theoretical support for quantitative-qualitative research, intending to identify the perceptions of teachers who work in basic education about their work during the context of the pandemic. The study used online questionnaires (110 respondents) and interviews with 7 teachers, over 5 days, bringing information about the working conditions in the ERE and the performance of school managers, showing mechanisms of control and oppression.

Palavras-chave : Education; Freire; School management; Pandemic.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )