SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Execução do Programa Nacional de Assistência Estudantil pelas universidades federais do Nordeste no contexto da pandemia da Covid-19Situação juvenil no contexto da educação em tempos de pandemia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SILVA, FLÁVIO DE LIGÓRIO. Narratives about the scarcity of licensed teachers in mathematics in corrente, Piauí, Brazil. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2023, vol.39, n.1, e112810.  Epub 25-Set-2023. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol39n12023.112810.

This study analyzes the relationship between politics and the scarcity of licensed math teachers in Corrente, a town in Piauí State, Brazil. Anchored on qualitative research in the light of sociology and social psychology, we aim to answer the question: what do the narratives of teachers reveal about the scarcity of math teachers in this town? The interviewees answered the open questions in two in-depth interviews. Then, we conducted a content analysis on the responses, according to Bardin (2016), which allowed us to understand the relationship between clientelist politics and the scarcity of math teachers in Corrente.

Palavras-chave : Policy; Clientelism; Teacher shortage.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )