SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número2Quando a Pedagogia encontra o punhetódromo: masturbação em uma Comunidade de Atendimento Socioeducativo de SalvadorEducação e empoderamento feminino: estratégias pedagógicas de grupos de humanização do parto e nascimento em Belém do Pará índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação & Formação

versão On-line ISSN 2448-3583

Resumo

GODOY, Elsa Daniela. Comprehensive Sexual Education in Argentina: a philosophical feminist approach. Educ. Form. [online]. 2021, vol.6, n.2, e4448.  Epub 20-Abr-2021. ISSN 2448-3583.  https://doi.org/10.25053/redufor.v6i2.4448.

A philosophical analysis of J. Butler's performativity in relation to Comprehensive Sexual Education is carried out, which allows us to understand the implicit heterosexist matrix of intelligibility in pedagogies of gender and sexuality. In the context of implementation of Comprehensive Sexual Education in Argentina and based on research on its achievements and challenges, it is argued that this gender perspective contributes to overcoming binary approaches that stigmatize sexual diversity. As an interdisciplinary contribution to the educational field, reflection from performativity enhances changes in curricular content that Queer and feminist movements demand, as well as liberating displacements of the norms in school practices.

Palavras-chave : Performativity; CSE; Gender; Diversity.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )