SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue03A dêixis como um “complicador/facilitador” no contexto cognitivo e lingüístico em ambiente educacional face aos alunos com deficiência visualAutismo e ensino de habilidades acadêmicas: adição e subtração author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Educação Especial

Print version ISSN 1413-6538

Rev. bras. educ. espec. vol.13 no.03 Marília Sept./Dec. 2007

 

Como avaliar a percepção de competência e aceitação social de crianças com paralisia cerebral? Estudo inicial para a determinação das propriedades psicométricas da versão portuguesa da Dutch Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance in Children with Cerebral Palsy.

How to measure children with cerebral palsy ’s perception of competence and social acceptance? Preliminary study to determinate the psychometric properties of the portuguese version of the Dutch Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance in Children with Cerebral Palsy.

 

Rui Manuel Nunes Corredeira, Nuno José Correia Alves Côrte-Real, Cláudia Salomé Lima Dias, Maria Adília Sá Pinto Marques da Silva, António Manuel Leal Ferreira Mendonça da Fonseca