SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.2 issue1vol.3 issue1 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências
Print version ISSN 1415-2150On-line version ISSN 1983-2117

 

Table of contents
Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. vol.2 no.2 Belo Horizonte July/Dec. 2000

 Editorial
  
 ·  Editorial
Vaz, Arnaldo

        · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  Editorial
Vaz, Arnaldo

        · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 Artigos
  
 ·  FORMAÇÃO CONTINUADA E DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS: ANOTAÇÕES DE UM PROJETO
Selles, Sandra Escovedo

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  FORMAÇÃO CONTINUADA E DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS: ANOTAÇÕES DE UM PROJETO
Selles, Sandra Escovedo

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 Perspectivas
  
 ·  AS ANALOGIAS E METÁFORAS NO ENSINO DE CIÊNCIAS À LUZ DA EPISTEMOLOGIA DE GASTON BACHELARD
Andrade, Beatrice L. de; Zylbersztajn, Arden; Ferrari, Nadir

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  AS ANALOGIAS E METÁFORAS NO ENSINO DE CIÊNCIAS À LUZ DA EPISTEMOLOGIA DE GASTON BACHELARD
Andrade, Beatrice L. de; Zylbersztajn, Arden; Ferrari, Nadir

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 Resenha
  
 ·  Memórias do invisível: Uma reflexão sobre a história no ensino de física.
Filho, Jenner Barretto Bastos

        · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  Memórias do invisível: Uma reflexão sobre a história no ensino de física.
Filho, Jenner Barretto Bastos

        · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 Artigos
  
 ·  Uma análise de pressupostos teóricos da abordagem C-T-S (Ciência - Tecnologia - Sociedade) no contexto da educação brasileira
Santos, Wildson Luiz Pereira dos; Mortimer, Eduardo Fleury

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  Uma análise de pressupostos teóricos da abordagem C-T-S (Ciência - Tecnologia - Sociedade) no contexto da educação brasileira
Santos, Wildson Luiz Pereira dos; Mortimer, Eduardo Fleury

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  REST AND MOTION: WHAT KIND OF FRICTION? WHAT THE HIGH SCHOOL BOOKS TELL.
Caldas, Helena; Cunha, Altair L.; Magalhães, Maria Elisa

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  REST AND MOTION: WHAT KIND OF FRICTION? WHAT THE HIGH SCHOOL BOOKS TELL.
Caldas, Helena; Cunha, Altair L.; Magalhães, Maria Elisa

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  STUDENTS' ARGUMENTATION IN THE PHYSICS CLASSROOM AND IT'S RELATIONSHIP WITH THE TEACHER SPEECH
Capecchi, Maria Cândida Varone de Morais; Carvalho, Anna Maria Pessoa de; Silva, Dirceu da

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  STUDENTS' ARGUMENTATION IN THE PHYSICS CLASSROOM AND IT'S RELATIONSHIP WITH THE TEACHER SPEECH
Capecchi, Maria Cândida Varone de Morais; Carvalho, Anna Maria Pessoa de; Silva, Dirceu da

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )