SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Avaliação da aprendizagem: análise de pesquisas produzidas no Brasil, no período 1980 a 1990Iluminismo e educação em Portugal: o legado do século XVIII ao XIX índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da Faculdade de Educação

versão impressa ISSN 0102-2555

Resumo

KISHIMOTO, Tizuko Morchida. Froebel e a concepção de jogo infantil. Rev. Fac. Educ. [online]. 1996, vol.22, n.1, pp.145-167. ISSN 0102-2555.

Games that are oriented by teachers and called froebelian’s activities and skills predominate on the kindergarten’s practice. However, the most relevant contribution of the author about the child’s symbolism doesn’t seem to be valorized. The contradictory ideas of the child’s play adopted by froebelians kindergartens makes the author investigates conceptions about the theme on principal books of Froebel like The education of Man, The Mottoes and Commentaries of Mother-Play, The Songs and Music of the Mother-Play, The Pedagogics of the Kindergarten and others of Susan Blow like Symbolic Education and Letter to a Mother.

Palavras-chave : Kindergarten; Froebelian Theory; Symbolic Play; Toy; Game.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )