SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número02Aprender e ensinar a autogestão: espaços/tempos do trabalho de produzir a vida associativamenteViolência na escola: considerações a partir da formação docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Perspectiva

versão impressa ISSN 0102-5473

Resumo

CANARIO, Rui. Novos (des)caminhos da educação de adultos?. Perspectiva [online]. 2013, vol.31, n.02, pp.555-570. ISSN 0102-5473.

In this article, taking empirical research as reference to investigate public policies for adult learning, we present an analysis of the Portuguese case. Our purpose is to understand the process of transition from “Permanent Education” to socalled “Lifelong Learning”. We believe that the field of adult education, such as has been historically constructed in the second half of the 20th century, has changed its nature. Therefore it is no longer pertinent to face it as a global project of social change

Palavras-chave : Education Reality; Worldwide Education Policy; Young and Adults Education.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )